fredag 29 januari 2010

Fredag :D

I veckan har det varit ett riktigt busväder, i onsdags så vräckte snön ner och det var helt kaos i trafiken och i stallet, som tur var kom man ändå först dit och när jag skulle ner och hämta Amina så stod Clinton vid staketet och skakade stackarn har ju aldrig varit helrakad innan och så nu kom detta skit vädret, så jag drog på han Aminas grimma och tog in han först och torkade av honom och gav han hö så han skulle få upp blodcirkulationen. Sen kom Helen och Johanna och då tog vi in resten av hästarn som inte var så påvärkade av vädret mer blöta och hungriga, så dom fick stå inne från 4 för det var inte många som kände för att ge sig ut i det blöta vädret.
Idag fredag så red jag och Johanna ut till ängen och red lite det tyckte hästarna var mycket kul, dom krafsade i snön och blåste med mulen under snön och så blev dom rejält svettiga när vi hade ridit ett rejält pass i den djupa snön. Den 19,20,21 Februari åker jag till Öland till min syster och ska kolla på High school musical som jag fick i julklapp av henne och så ska vi handla på Hööks så klart ;) så då ska Jenny få ta hand om min lilla pärla :P har bett tjejerna i stallet med att dra med henne ut i skogen så hon inte bara behöver rida i ridhuset :) lycka till Jenny! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar