fredag 22 januari 2010

Fredag

Idag var det kämpigt i stallet, hade världens huvudvärk och en förkylning som vägrade att släppa, men man får inte stanna hemma för det nej nej fick kämpa mig ut till stallet även om sängen lockade rätt mycket. Men när jag väl kom ut så var det några andra i stallet så vi bestämde oss för att rida ut barbacka till ängen och galoppera lite, så det var på med snöbroddarna och sen ut på stallplanen där vi skulle hoppa upp på hästarna med hjälp av en liten grön hink, alla ponny ryttarna kom upp men så är det ju så att Amina är liiite större så jag hade lite mer problem att kravla mig upp på henne men efter mycket om och men så var jag faktiskt uppe. Sen skrittade vi och travade lite på vägen bort till ängen så hästarna skulle vara uppvärmda tills vi kom fram :)
När vi kom fram så var ängen helt snöbelagd med helt oröd vit snö, men efter vi hade galopperat runt där ett bra tag så var den inte så idylisk längre men hästarna hade det roligt, jag var bara glad över att jag hade valt det lite skarpare bettet för hon försökte sticka ett par gånger och dra ner huvudet men det lyckades hon inte med, men Ironi och Mia busade däremot destomera, Johanna var jätte lycklig att jag hade gett henne tipset om grimskaft runt halsen och knytna tyglar, så när Ironi bockade så höll sig johanna kvar med att dra ner sig på Ironis rygg medhjälpav grimskaftet och drog med andra handen upp hans huvud med dom knytna tyglarna.
Sen skrittade vi och travade av dom innan vi begav oss hem igen, en riktig rolig ritt, och Amina var inte så hemsk att rida barbacka på som jag trodde när man väl hittade rytmen så var hon riktigt mysig att sitta på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar