onsdag 30 december 2009

Förberedelser


Idag blir det att förbereda inför flytten till det nya stallet, mamma och jag har redan varit där ute några gånger och lämnat lite täcken och schabrak och annat som man inte behöver ha i det gamla stallet längre :)
Men idag blir det att skura rent den nya boxen som Amina ska ha, och mocka ut lite mera sen lägga i mera torv och blanda ut det med lite spån så det ser rent och fräsht ut när Amina anländer :)
Sen ska vi ju inte glömma att mamma och jag ska köra och hämta hö och sedan lasta upp det på loftet, och det är inget dåligt hö hon ska få heller utan lufttorkat hö som har legat nu under vintern i ett torkrum med fläcktar som har gjort att det inte har blivit fuktigt under vintern, nu ska vi bara se till att det fortsätter att hålla samma kvalite så pappa har fixat en presening som vi ska lägga över höet så att ingen fukt tränger in och förstör allt ihop.
Efter vi har gjort detta så ska vi upp till Amina och tanken var att mamma jag Humla och Amina skulle ut och gå en runda, nu när det är fruset i padocken igen, så tråkigt att det aldrig kan bli mjukt i padocken så man kan rida ordentligt, därför är jag nu så glad att vi ska flytta så man kan rida i ett ridhus när man inte kan rida inne och mamma har betalt ridhusavgiften så nu får Amina vistas i ridhuset med :) och så har jag anmält mig och Amina till Tina träning på Torsdagar udda veckor, Tina är enligt mig ridskolans bästa tränare hon är snäll men ändå sträng och om hon ser ett problem så ger hon sig inte förens det är fixat :) och det tycker jag är bra ;)

1 kommentar:

  1. Det är så kul att se att du tar hand om Amina så bra. Ska bli kul att komma och kolla det nya stallet och hjälpa till att klippa och med hoppningen med=) Kram

    SvaraRadera