tisdag 10 november 2009

Tuff dag :P

Den här fjollan bestämde sig för att inte gå till padocken idag, nepp det blev stor vägran, hade precis ledit ut henne ur stallet då jag kom hästen på att ne jag stegrar mig här och se vad som händer, och ja de gjorde hon och sen sprang hon ner till hagen och ställde sig, så skulle jag ta henne igen och kom halvvägs till stallet då hon ställde sig upp igen och råkade denna gång sparka till mig på armen. Sen gav jag typ upp för så fort jag nuddade tyglen så stegrade hon sig, och äpplen och havre funkade inte heller, så fick ta sista alternativet och ringa pappa som kom som en raket från sitt möte på jobbet och skulle hjälpa mig :P men inte med någon större framgång så till sist så orkade inte jag längra så då tog vi en av Janices hästar och ledde in den sen kom Amina så fint efter -.- Sen kunde jag tillochmed rida i padocken men får nu mera leda ut henne i longerlina så jag ha något att hålla i om det skulle hända igen ;)
P.s hon var helt täckt i lera när jag tog in pärlan, schysst hon e ;) snackade nyss med Kristina som undrar om jag vill hoppa med henne på lektion nästa Onsdag, men jag vet inte, får nog inte bli så mycket isåna fall, får höra med Jenny först :) Men skulle vara roligt och visa upp Amina och bevisa för Kristina att jag visst kan hoppa :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar