söndag 18 april 2010

PonnyAkuten!

Kollade precis färdigt på det fantastiska programet ponnyakuten, och i eftertexten sa dom att dom sökte nya deltagare till nästa sommars ridläger, tråkigt att dom inte kan tänka om så att man kan få söka in med sin häst, hade absolut sökt in med Amina med sina stegringar och att hon inte kan slita sig från flocken, hade varit lite roligt att ansöka om det och se hur långt man hade kommit.

Iallafall, var på grönt kortkurs i dag, kan inte säga att dom är så trevliga där på Grönadal, vi skulle lasta hästar och springa med häst, och så vitt jag vet så ska man ha ridkläder ridskor och hjälm och ridhandskar på sig när man lastar, men nej då får man en liten spydig kommen tar tillbaka att ni är inte här för att rida.

Nej och jag är inte här för att skada mig heller, jag känner ju inte deras hästar, och jag hade inte låtit henne lasta Amina utan hjälm handskar och med ett par slitna gympa skor. Nej usch vad jag stör mig på sådanna människor som inte tänker på säkerheten först, det är oansvarigt hästhåll, kan man inte ha koll på sina saker och sin utrustning så kan man defenetivt inte ha hand om en häst som desutom har en egen vilja och är väldigt envis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar